Пациенти се жалват от некачествено лечение
2 години потулват смъртта на 13-годишна”, пише в днешния си брой в. „Монитор”. „Родителите на 13-годишната Диана, която издъхна в болница с миокард, обвиняват лекарите от МБАЛ-Бургас за смъртта й. Заключението на тройната медицинска експертиза е, че става въпрос не за лекарски грешки, а за организационни пропуски. Вече е готова и петорната експертиза, която до дни ще бъде обявена. Тя обаче също няма да доведе до изясняване на случая, съобщи за \"Монитор\" председателят на Асоциацията за закрила на пациентите Пламен Таушанов, който консултира семейството. От смъртта на Диана са минали две години, през които родителите се борят да получат ясен отговор - защо сърцето на детето им, което не е боледувало от нищо преди това, спира след 33 часа”, четем в изданието.
Данните, изнесени вчера от шефката на ИАМО доц. Златица Петрова пред bTV са във фокуса на вестниците с днешна дата. „Хората се жалват пред агенция \"Медицински одит\" най-вече от качеството на медицинската помощ, съобщи пред bТВ шефката на ведомството Златица Петрова. 75 процента от сигналите са от този характер. Част от пациентите са се жалвали, че са разкарвани между отделните лечебни заведения, което е препятствало навременна медицинска помощ. Едва 8 на сто от тези 75 процента са сигнали са за евентуални лекарски грешки”, пише „Новинар”.
„Дори и да се докаже грешка, агенцията по закон може да наложи само административно наказание от 500 лв. до 2000 лв., припомни Петрова. Според нея е добре глобите да се увеличат, въпреки че те нямат толкова голям възпитателен ефект, колкото наказателната отговорност. Затова за голяма част за случаите с доказани медицински пропуски агенцията уведомява прокуратурата и лекарския съюз, който също има отношение и може да отнема професионалните права”, четем във в. „Сега”.
„Жалбите в агенцията се увеличават - само за първата година от съществуването й бяха постъпили 553 жалби и сигнали от граждани и институции най-вече заради медицински грешки, затруднен достъп до медицинска помощ и орга
Данните, изнесени вчера от шефката на ИАМО доц. Златица Петрова пред bTV са във фокуса на вестниците с днешна дата. „Хората се жалват пред агенция \"Медицински одит\" най-вече от качеството на медицинската помощ, съобщи пред bТВ шефката на ведомството Златица Петрова. 75 процента от сигналите са от този характер. Част от пациентите са се жалвали, че са разкарвани между отделните лечебни заведения, което е препятствало навременна медицинска помощ. Едва 8 на сто от тези 75 процента са сигнали са за евентуални лекарски грешки”, пише „Новинар”.
„Дори и да се докаже грешка, агенцията по закон може да наложи само административно наказание от 500 лв. до 2000 лв., припомни Петрова. Според нея е добре глобите да се увеличат, въпреки че те нямат толкова голям възпитателен ефект, колкото наказателната отговорност. Затова за голяма част за случаите с доказани медицински пропуски агенцията уведомява прокуратурата и лекарския съюз, който също има отношение и може да отнема професионалните права”, четем във в. „Сега”.
„Жалбите в агенцията се увеличават - само за първата година от съществуването й бяха постъпили 553 жалби и сигнали от граждани и институции най-вече заради медицински грешки, затруднен достъп до медицинска помощ и орга